HTML

Linkblog

Számlázó program

Tanácsok számítógéppel (számlázó programmal) készülő nyomtatott számlák kiállításához. A napi fejlesztői munkám kapcsán felmerült problémák úgy tűnik nem csak kisvállalkozó ügyfeleinket érdeklik, ezért az általánosabb problémákat, eljárásokat, ötleteket ide is megírom. Az itt leírtak nem helyettesítik a törvény ismeretét, erre jogi eljárásban hivatkozni nem lehet, de rávezethet, hogy hol és minek érdemes utána nézni. A 20 éves fejlesztési tapasztalatom remélem kézzel fogható hasznot hoz minden kedves olvasómnak.

2009.08.05. 04:40 szamlazoprogram

Szép is lehet a számla? (1.rész)

 A 100 évvel ezelőtti számlák bár akkor még kézzel készültek szebbek voltak mint a mai gépi számlák legnagyobb része, pedig a mai technika lehetőséget biztosítana szép, akár színes és ha már úgy is ki kell állítani, akkor legalább hatékony reklámhordózóként való kinyomtatásra is.

Svájci számla 1894-ből - Boncz Tibor magán gyűjteményéből.

Lehet-e több információ a számlán, mint az előírt?

  A törvény csak a minimális kötelező adattartalmat szabja meg. Természetesen több információ, így akár reklám is lehet rajta, de figyeljünk oda hogy az nem lehet a számla tartalmára nézve megtévesztő, eredeti funkcióját akadályozó (fedő stb) tartalom.
Mint azt már korábban a számlák színes kiemeléseíről már írtam maradjon meg a hatékony adatrögzítésre alkalmas megjelenés.

De a színes számla nyomtatása többe kerül, megéri?

  Ez önmagában igaz, de marketingből illik tudni, hogy a  már egyszer vevőként nálunk megjelent ügyfél a legfontosabb célcsoportunk. Így vagy úgy de az egy ügyfélre jutó reklám költségből a nekik címzett lehet a leghatékonyabb reklám. Azaz a létező leg célzottabb reklám lehetőség. Maga a költség növekedés pedig alig 2-8,- Ft között van. Önnek mennyibe kerül ma egy célzott reklám / ügyfél ?

Nézzünk néhány modellvasutas fiktív példát:
(ha éjszaka nem ingyenes tanácsadó blogot írok, akkor a maradék szabadidőmben modellvasúttal foglalkoznék)
Locomotion modellvasút magazin.
Bár ez most egy ingyenes online magazin éppen ezért jó fiktív példa, hogyan nézhetne ki a nyomtatott magazin és előfizetéses on-line tartalom számlázása. Itt a cél az hogy az ügyfél elrakja a számlát (mert szép, érdekes... na jó nem valószínű hogy csak ezért elrakja, de ha szép legalább elgondolkodik, ha pedig elrakta jobban emlékszik rá és könnyebben megtalálja amikor egy év múlva értesítést kap arról hogy lejár az előfizetése)
Mint az előző bejegyzésekből látható érdemes egyéb tartalommal is ellátni, jelen esetben egy ügyfél azonosítóval amit mind a weben mind az előfizetéssel kapcsolatos ügyintézés során használhat.
  A példában a 114-es formátum van (mint látható a 2009-es számlázási előírásoknak megfelelően ezen több teljesítési dátum van a folyamatos teljesítésű szolgáltatásról készült bizonylatnak megfelelőn)

Vagy legyen a gyártó cégre példa az
AAX Modellvasút Gyártó Manufaktúra.
Itt a termék előállítás, az egyedi kézi munka, a precizitás is  megjelenhet a számlán. A legfontosabb hogy ne csak a garancia miatt elrakott számla legyen hanem képi nyomott hagyjon benne esetleg más vásárlási okot is megmutatva újabb vásárlásra ösztönözzön, például az által hogy felhívja a figyelmet áttételesen akár a modellvasutak reklám értékére (tehát hogy akár céges számlára is vásárolhatja, ha azt reklámhordozónak szánja) Erre lehet jó egy tipikus reklám a reklámban kép.

vagy egy társadalmi szervezetre fiktív példa
MOSZ, Modellvasutasok Országos Szövetsége
Itt a tagdíj a tétel, de az előnyök, az összetartozás, a képviselet, a többiek segítsége amit sugallnia kellene a publikációinak, így a számlájának is részben.
A példában a 103-as formátum van (mint látható a 2009-es számlázási előírásoknak megfelelően ezen több teljesítési dátum van a folyamatos teljesítésű szolgáltatásról készült bizonylatnak megfelelőn)

vagy egy múzeum
Budapesti Modellvasút Múzeum
Ha azt szeretnénk hogy a (részben céges) vevőink hazatérésükkor is visszaemlékezzenek az itt látottakra, akkor a belépőről, vagy egyéb rendezvény számláján a környezetre, a helyre kell ráirányítani a figyelmet és a változatos élmény újbóli igényét kell felvázolni. Érzékeltesse, hogy nem látott mindent, hogy a kiállítás állandóan meg ujjul. Persze ez képi eszközökkel nagyon nehéz.


 Boncz Tibor, 2009.08.04

Bár a példákat anyagi okokból csak kitaláltam (évek óta tervezgetem), azok elvben máról holnapra akár létező szervezetek is lehetnének, ha a társadalom ismét elérné, hogy ipartörténetet és történelmi környezetét játszva szórakozva kreatívan ismerje meg. Remélem megérjük, hogy hasonló valódi számlák készüljenek és a rajtuk szereplő összegeket bárki meg tudja fizetni. Addig ezek csak meg nem valósult álmok és nem csak reményeim szerint jól sikerült mintapéldák.

-------------------

Végezetül álljon itt még egy számla a múltból, ha már modellvasút példákat hoztam, akkor ez egy bécsi játékgyár számlája az eggyel korábbi századforduló utánról, 1909-ből, azaz éppen száz éve állították ki.

Bécsi számla 1909-ből - Boncz Tibor magán gyűjteményéből

Szólj hozzá!

Címkék: modellvasút számlázó program gépi számla színes számla reklám számla számla reklám


A bejegyzés trackback címe:

https://szamlazoprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr31778853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.