Mától kezdve (pontosabban a webáruházas forgalmazóknak már tegnap óta) kötelező a számlán feltüntetni a számlatömböket és a jelenléti íveket vásárlók esetében az átvevő személy nevét és személy adószámát,
azaz vásárolni csak adóazonosító kártyával lehet.
asz_szigel ABEV bevallás
Ugyan ezt a bevallásokon is majd fel kell tüntetni (jellemző módon a szoftvereket még nem lehetett ennek megfelelően üzembe helyezni, mivel az ugyan 2010.12.30-án megváltoztatták az asz_szigel nyomtatvány bevallást, de az valójában csak a formai adatokat tartalmazza, a negyedév mulva esedékes első bővített bevallási rovatokat még nem.
Mindenesetre a 2010.12.30-tól letölthető az új futtató környezet:
http://www.apeh.hu/bevallasok/nyomtatvany/keretprogramok/abevjava_install.html
és az asz_szigel új de még hiányos változata:
http://www.apeh.hu/bevallasok/nyomtatvany/bevallasok/asz_szigel.html
A mi számlázó programunk mindenesetre 15 éve tartalmaz szabadon kitölthető vevői rovatokat így frissítés nlkül tovább használhatóak.
------------ -----------
Az csak érdekesség hogy az internetes vásárlás esetén az ellenőrzésre nincs mód, de a webes felületeket ki kell egészíteni a fenti plusz adatokkal. Ugyan ez lép fel hogy kinek az adószámát tüntetem fel amikor az elszállító futár (az övét?) veszi át a tömböt, majd a futár cég központjából a kiszállító futár viszi tovább (az övét?) és a vevőnél az átvevő (az övét?) adatat egy futár természetesen nem fogja külön ellenőrizni.
A nyomtatvány nagykereskedők ezt megkerülve előre bekérik a cég vezetőjének a nevét, adószámát ami nyilvánvaló hogy néhány kisvállalkozás kivételével soha nem fogja látni az adott tömböket.
Nem feladatom minősíteni a rendszert de ezt Romániában jóval egyszerűbben megoldották, hiszen az adóhatóságnak van joga a személyek azonosítására, de egy nyomtatvány bolt raktárosának se képesítése se joga se ideje se módja nincs erre.
Nem akarom a nyomtatványboltok egyetlen biztos bevételét megszüntetni, de ha már egyablakos rendszer felé haladunk akkor akár hitelesítés formájában (nyomtatvány boltban megveszik, majd használatbavételkor a területileg illetékes pld. önkormányzati "állampolgári ügyintéző" ablaknál hitelesítik (sorban állás nélkül), ahol vonalkód olvasóval beolvassák majd adóbélyeggel látják el a nyomtatvány tömböt) is lehetne szigorú a rendszer.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.